Colmar
COLMAR – špičková italská značka sportovního oblečení s 90.letou tradicí V roce 1923 Mario Colombo zakládá v italské Monze firmu Manifattura Mario Colombo a začíná vyrábět plstěné klobouky. Firma nese dodnes jeho jméno. Značka COLMAR však vznikla jako akronym vytvořený z písmen jeho jména a příjmení. Ve 30. letech již vyrábí vedle pracovních oděvů i oblečení pro lyžování, které se v té době začíná rozšiřovat a popularizovat. Konají se první závody – po Kandaharu Kitzbuehel, Wengen. Prvního rychlostního rekordu dosáhl v roce 1931 Leo Garperl rychlostí 136,6 km/h. Colmar pro něj vyrábí „Thirring“ (nazývaný i netopýr), plášť, který se na zádech vzduchem „nafukuje“ a připomíná křídlo rogala. Ve 40. letech vstupují do firmy synové Maria – Angelo a Giancarlo a příklon k horám a lyžování dále sílí. 2.světová válka končí a s ní i poptávka po pracovních oděvech. Druhá generace Colombových intuitivně vytuší potřebu změny a nutnost vyrábět specifické oblečení pro sportovní aktivity a především lyžování Na Olympiádě v Oslu v roce 1952 Colmar prezentuje něco do té doby nevídaného – přiléhavý oblek z nylonu na bocích – první lyžařský aerodynamický oděv – neuvěřitelný úspěch! Vyrábí se až do roku 1972. V 60.letech Colmar vyrábí šponky s elastickými pruhy na bocích a „péřovky“ – bundy, větrovky s husím peřím. V této době byl tváří značky Toni Sailer, držitel všech zlatých medailí v alpském lyžování na Olympiádě v Cortině z roku 1956. Lyžařské vybavení a oblečení udělaly v této době obrovský skok v kvalitě. Přicházejí první syntetické materiály, plastové lyžáky, lehčí lyže a nové materiály a výplně. Colmar vyvíjí nové inovativní materiály jako Supercolmar a Thermospeed, přiléhavou látku z pěnového polyuretanu. V roce 1964 ve speciální kombinéze „Colmar“ pokoří Luigi Di Marco v Cervinii rychlostní rekord 174 km/hod. 70.léta jsou dobou jmen jako Thoeni, Schmalzl, Gros, Radici, De Chiesa… Colmar spolu s lyžaři vystupuje na stupně vítěžů na Olympiádě v Sapporu v roce 1972, v Innsbrucku v 1976 a na Mistrovství světa v St. Mořici v 1974. Vývoj a výroba je stále sofistikovanější, materiály jsou testovány ve spolupráci s Polytechnikou v Miláně. Do firmy přichází třetí generace Colombových: Mario, Giulio a Carlo. I oni mají v genech vášen pro sport a především lyžování. V roce 1985 vzniká nové, horizontální logo. V této době jsou výsledky národního týmu průměrné, ovšem do chvíle, kdy se v 1987 objeví kluk z Bologni, Alberto Tomba. Celé desetiletí je ovlivněno jeho fenomenálními výkony. I v 90.letech drží Colmar krok s dobou. Linie Technologic svým názvem podtrhuje použití nejnovějších materiálů a technologií. Rodí se carving a Colmar experimentuje s novými mikrovlákny, karbonovými vlákny, nepromovými a prodyšnými materiály nové generace. Colmar se stává jedním z největších sponsorů Světového poháru alpského lyžování Výzvy nového milénia. Colmar má stále úspěch ve světě lyžování, stal se jednou z nejlepších značek v oblasti sportovního, lyžařského oblečení. V roce 2009 rozšiřuje svoje působení a vyvíjí fashion kolekci oblečení Colmar Originals, později i Colmar Golf a v roce 2011 se vrhá do freestylu ve spolupráci s Jonem Olssonem. Colmar je stále sponsorem Světového poháru v alpském lyžování. Od roku 2008 do roku 2012 je oficiálním dodavatelem oblečení Team GB a Chemmy Alcott. Od roku 2010 vybavuje chorvatský národní tým a Ivicu Kostelice. V roce 2011 uzavírá Colmar tříletý kontrakt s francouzskou federací aplského lyžování.